Ballada a holtakért


Szerző: Maggie Stiefvater
Sorozatcím: Tündérdallam
Cím: Ballada - A holtak éneke
Eredeti cím: Ballad
Eredeti megjelenés: 2009
Műfaj: ifjúsági, urban fantasy
Fordító: Robin Edina
Oldalszám: 384 oldal
Kiadó: Könyvmolyképző kiadó
Megjelenés: 2013
Ár: 2.999 Ft
      


Fülszöveg:

James Morgan szinte nem is evilági muzikális érzékkel rendelkezik. Tehetsége felkeltette a lélekrabló tündérmúzsa, Nuala figyelmét is, aki felébreszti, majd kiszipolyozza a kivételes halandók kreatív energiáit. Míg végül meg nem halnak. Jamesnek éppen elég oka van rá, hogy tartson a tündérektől, ám miközben Nualával egy közös zenei szerzemény megalkotásán dolgoznak, a srác egyszer csak rádöbben, hogy egyre mélyebb érzelmeket táplál Nuala iránt. A tündérnép többsége azonban korántsem ilyen ártalmatlan és jó indulatú. Mindenszentek éjszakájának – a halottak napjának – közeledtével Jamesnek meg kell küzdenie a tündérkirálynővel és a holtak királyával, hogy megmentse Nuala életét. És a saját lelkét.




,,EMLÉKEZZ RÁNK - ZENGIK A HOLTAK -,
NEHOGY MI EMLÉKEZZÜNK REÁD..."

Sorozat: Tündérdallam 2.
Spoileres lehet az első részre!

Ha Maggie Stiefvaterről van szó, én nem kételkedem. Eljutottam arra a szintre, hogy ha bármi megjelenik az írónőtől elsősorban magyarul, akkor azt szeretném elolvasni. Bár a Ballada c. könyv a korábban megjelent Lament folytatása, tehát a Tündérdallam sorozat második része, ezért ez a világ nem volt ismeretlen számomra. Alig vártam, hogy a kezembe kerüljön a Ballada!

Viszont amikor megláttam, hogy James a főszereplő, egy kicsit elkedvtelenedtem, mert őt annyira nem szerettem az első részben. Szerencsére az előítéletem rossz volt, Maggie nagyon jó karaktert hozott össze személyében és kijelenthetem, hogy ő lett a kedvencem.

Fejléckép forrása: Saját szerkesztés
,,James Morgan szinte nem is evilági muzikális érzékkel rendelkezik. Tehetsége felkeltette a lélekrabló tündérmúzsa, Nuala figyelmét is, aki felébreszti, majd kiszipolyozza a kivételes halandók kreatív energiáit." Kettejük közös kalandja ez a regény, amelyben a korábbi főszereplő, Dee is szerepet kap, bár szerencsére nem annyit, mint a fülszövegben is említett páros. 

Azt hittem, bár nem tudom miért, hogy a regény olyan lassú folyású lesz, mint mondjuk a Shiver és én lepődtem meg a legjobban azon, hogy nem így lett. A könyv izgalmas! Nem túlzok! Nincs benne egy felesleges rész sem, sodró lendületű és én imádtam ezt a történetet! Gyorsan zajlik a cselekmény és szerencsére a karakterek kidolgozása sem maradt el, szóval Maggie most igazán kitett magáért! Egyúttal a szerző nagyon szépen ír, imádom az írásmódot is! Jajj én most mindent szeretek ebben a regényben

A legjobban ebben a kötetben egyrészt Nuala személyisége, másrészt pedig a tündérek kitágult világa tetszett, amit Nualán keresztül szemlélhetünk hosszabb-rövidebb részek erejéig, mert James-szel ketten osztoznak a könyv fő fejezetein. A szerző sokkal jobban bevezetett minket a természetfeletti lények hierarchiájába illetve egy közelibb képet is kaphattunk a tündérekről. Mert egy tündér szemén keresztül, főleg ha ő a leanan sidhe, sokkal jobban ki lehet tágítani a világot, sokkal jobban lehet jellemezni azt. Egyúttal megjelenik a mélység is a Balladában, akár a karakterek érzéseinek bemutatásán vagy éppen a magányos farkas típusú karakterek szenvedésén keresztül. Másabb ez a rész, mint az első és én ezt sokkal jobbnak érzem. Még úgy is, hogy a világot még mindig van hova bővíteni...

Nagyon jó húzás volt Jamest megtenni szereplőnek, én komolyan örültem neki, legalábbis a kötet negyedétől kezdve. Dee csak sms-ben van jelen illetve néha a James-féle szálon keresztül és bőven elég is belőle. Túlságosan nyafogós, sírós karakter most, ami érthető ugye az első könyv után, de mégis, a viselkedése nem jó és ezért egy megharagudtam rá, pedig a korábbi részben szerettem őt. Ám annyira mégsem tudom utálni, mert Maggie Stiefvater igazi karaktereket alkotott! *táncra perdül* A szereplők személyiségei nem egysíkúak, nem lehet egyértelműen utálni Dee-t sem, mert nemcsak a rossz jellemzői kerültek előtérbe itt, ahogy Nuala sem csak rosszindulat és némi ihlet, de csitt! 

A karakterek közül nagyon szerettem Nualát, az ő féltékenykedéseivel, ezt például nagyon szórakoztató volt olvasni. Nuala egy erős lány, jó beszólásokkal. A másik kedvencem James volt, de hát ő James, a külszíni egójával és a humorával, amit csak szeretni lehet. Ebben a részben megismerhetjük milyen is valójában. Egyúttal az ő szálát nagyon könnyű olvasni, tetszetős a stílusa is. 
,,A valóságban csupán egy szempontból találtam másnak az itteni életet: mindenki a zenekarban elfoglalt helye szerint játszotta a szerepét. Rézfúvósok: a tökfejek. Fafúvósok: a sznobok klikkje. Vonósok: a túlbuzgó mócsingok, akiknek állandóan a levegőben a keze. Ütősök: az osztály bolondjai. Dudások: én."
Ilyen voltam olvasás közben.
Maggie nemcsak a három jelentős karakterre helyezte a hangsúlyt, hanem a többi szereplő is kapott történetet, így bátran kijelenthetem, hogy a szerző nagyon szépen és jól dolgozta ki ezt a regényt. Viszont nem írhatom, hogy nem hiányzott Luke, mert nagyon is...
A sokadik vonás, ami nagyon tetszett a regényben, az az volt, hogy gondolkodásra is akadt lehetőségem, egyrészt Dee és az sms-ei illetve az érzései miatt, mert igazából a lány esetében nem éreztem azt, hogy Maggie a szánkba rágná, hogy mit is kéne gondolnunk az előző kötet főszereplőjéről, igencsak kevésszer jellemezték Dee-t vagy ha mégis, akkor negatívan, de ezt csak egy másik szereplő oldaláról. A szereplők közötti többi kapcsolat is érdekesre sikerült, de talán a legjobban a Nuala - James páros közötti kommunikáció sikerült a legjobbra. Egyúttal a James és Dee közötti barátság jellemzését is jó volt látni a fiú oldaláról is, mert valahogy az első részben teljesen más képet kaptam a párosról, de így kerek az egész.

Könnyen össze tudom foglalni milyen érzéseket váltott ki a Ballada, bár a kötet igencsak sokszínű és sokféle érzelem jelenik meg, számomra inkább a nyugalmat jelentette a regény. Az izgalmas részeknél viszont tűkön ültem, egyszerűen szerettem volna bedarálni a regényt, de nem tudtam, mert nem akartam, hogy vége legyen. Nuala rengeteg érzést váltott ki belőlem, főleg együttérzést és néha szomorúságot. De hogy miért? Az maradjon a könyv titka, megéri elolvasni

Összességében egy nagyon jó regényről van szó, második résznek tökéletes és nem érződik rajta olyasmi, hogy esetleg átvezető rész lenne a végkifejlet felé, tehát Maggie Stiefvater csak a szokott formáját hozza. A szerző nagyon okosan vezeti a szálakat, Maggie mindig képes lenyűgözni és most is így történt. Új kedvenc könyvem illetve szerzőm lett! Ide a többi regényét is!

A Ballada 2999 Ft-ba kerül (teljes áron), 2013-ban jelent meg a Könyvmolyképző Kiadó égisze alatt. A borító nagyon szép, hasonlít a külföldi kiadásokéra és egyébként egy kartonált kötésről van szó. A sorozat harmadik része a Reqiuem lesz és inkább csak sírok azon, hogy 2015-ben jön a folytatás angolul. Miért olyan későn?

Részlet a regényből:

Köszönöm, hogy elolvastad!



Lesd meg őket is!

0 megjegyzés