Várólistám képekben - 2015. augusztus

Úgy látom egyre több és több cím jelenik meg a köztudatban, a kiadók kezdenek ébredezni és elárasztani minket az őszi címekkel. Innentől kezdve már nem lesz megállás, hiába, nyár vége ősz eleje van, a pihenésnek annyi ott a messzi-messzi Budapesten is (ahol a kiadók többsége székel, tisztelet a kivételnek ugye).

Ebben a hónapban nem gyűjtögettem annyi új címet, inkább visszanéztem a régi várólistám elemeit és azokat osztom meg itt. Na meg annyi változás történt, hogy nem kiadók alapján próbáltam a regényeket rendezni, hanem másféle beosztás szerint. Úgyhogy az első kategóriám

- a már megszereztem és biztosan olvasni fogom -

Marie Phillips: Csintalan istenek - megjelent 2010-ben
Dan Wells: Nem vagyok sorozatgyilkos - megjelent 2012-ben
Dan Wells: Szörnyeteg úr - megjelent 2013-ban
Dan Wells: Nem akarlak megölni - megjelent 2014-ben
Dan Wells: Ruins - Romok - megjelent 2014-ben
M. J. Arlidge: Ecc, pecc - megjelent 2015-ben
Karen Akins: Időhurok - megjelent 2015-ben
Margit Sandemo: Az elfeledett királynő - megjelent 2008-ban
Szabó Magda: Ókút - megjelent: 2008-ban

Az itt található könyveket már megszereztem vagy korábban vagy éppen ebben a hónapban és ezek azok a címek, amelyeket biztosan olvasni fogok.
Az első a Csintalan istenek, amely felkerülését Jeffinek és az ő végtelen lelkesedésének köszönhette, na meg tőlem sem áll távol az istenek világa, úgyhogy az biztos volt hogy valamikor elolvasom ezt a történetet. A hab a tortára a Szandi akciójával került fel, amely elérte, hogy az augusztusi beszerzések közé és ne a könyvtári listámra kerüljön fel a regény. Nyáron került még hozzám az Időhurok, amelyről azt hallottam, hogy szórakoztató olvasmány úgyhogy muszáj volt megszereznem. Lassan begyűjtöm az összes Gabo SFF könyvet!

Dan Wells John Cleaver sorozata már régóta várólistás volt, csak most sikerült megszereznem a trilógia utolsó darabját, ezért úgy gondoltam, hogy felrakom ide is, hátha hamarabb előkapom őket! A szerzőtől várós még a Romok, amely a Részlegesek sorozat utolsó darabja. Az első kettőt már olvastam (itt és itt találhatóak a bejegyzések) és nagyon szerettem őket, de a harmadikat még nem sikerült elolvasnom.

Az Ecc, pecc egy érdekes thrillernek tűnik, engem ez a felállás fogott meg:
,,Az áldozatokat kettesével rabolják el, és szörnyű választás elé állítják őket: ölsz vagy megölnek."
Amúgy sem kell sok ahhoz, hogy egy thriller nálam váróra kerüljön, de ez különösen érdekel.

Régi listás az utolsó két könyvem: Szabó Magda Ókútja illetve Az elfeledett királynő Sandemótól. Régen több Szabó Magdát olvastam, mint most. Ebben az időszakban túlságosan igénybe vesz, mert a könyvei nem egyszerűek és inkább sötétek - pl a Katalin utca nagyon ilyen és ezekhez hangulat kell. Régen mindegyik könyvét el szerettem volna olvasni, főleg a Für Elise után amelyik nagy kedvencem volt, de ma már nem vagyok ilyen megszállott. Viszont a listán lévő könyveimet tőle biztosan elolvasom majd valamikor.
Sandemo a másik ilyen régi szerzőm. Egyébként ő volt az első északi íróm és nagyon megtetszett a Boszorkánymester hangulata, amely azóta majdnem mindegyik általam olvasott skandináv könyvben ott volt. Az elfeledett királynő Sandemo egyedülálló regénye (azt hiszem), ami nagy szó, tekintve hogy a Jéghegyek népe 47 részes és nekem mindegyik megvan.

A következő a
- biztosan megszerzem -

kategória, amely általános esetben sokkal hosszabb szokott lenni, de most csak ennyi regény van, amellyel augusztusban találkoztam és azonnal a várómra na meg a kívánságlistámra került.



Mary E. Pearson: Az árulás csókja - megjelenésre várva: 2015. szeptember 15.

Azt hiszem az év legnagyobb meglepetése volt számomra Az árulás csókja megjelenésének kihirdetése, amelyet a Gabo Kiadó tett meg... és egyszerűen csak meglepődtem. Ez az a könyv, amelyről eddig csak rosszat hallottam, de a Kiadó döntése alapján, miszerint érdemes ennek a regénynek itthon is megjelennie, elgondolkodtam és végül - egy kedves beszélgetés után - előrendeltem. Most pedig már nagyon várom, hogy megérkezzen!

Vivien Holloway: Végtelen horizont - megjelenésre várva: 2015. szeptember 20.

Már csak azért is szeretném olvasni, mert Vivien Holloway írta és kíváncsi vagyok a Winie Langton történetek után hogyan és merre fejlődött a szerző. Na meg szeretem a stílusát!

Joe Abercrombie: Hősök - megjelenésre várva: ? (KMK)
Mark Lawrence: The Liar's Key - megjelenésre várva: ? (Fumax)
Rachel Hartman: Shadow Scale - megjelenésre várva: ? (Scolar)
Alma Katsu: The Descent - megjelenésre várva: ? (Agave)

A fenti négy cím ígért hazai megjelenés, csak nem tudom mikor fognak érkezni. A Halhatatlan harmadik részének nagyon örülök, bár azért a jövőben óvatosabb leszek a kiadó sorozataival.
Nagyon várós a Seraphina második része, nagyon szerettem az első részt és remélem a második hasonlóan jó lesz, mint elődje volt! Várós még Abercrombie-tól a Hősök is, na meg Lawrence-től a The Liar's Key. Jajj nekem, ezek durván high fantasyk, azzal meg most távolságot tartanék egy ideig.

Manda Scott: Tisztítótűz - megjelent 2015-ben

Évfordulós ajándékként kaptam ezt a könyvet. Már a hírre felkaptam anno a fejem, nagyon szeretnék olvasni Jeanne d'Arcról és most itt a lehetőség, remélem jó lesz!

Kiki Hamilton: A hetedik esztendő királya - megjelenésre várva: 2015. szeptember

Itt a sorozat harmadik része és ennek örömére megrendeltem a másodikat, a Tündérszárnyat.

A
- biztosan elolvasom -

kategóriába azokat válogattam be, amely könyvekre biztosan sort fogok keríteni, de annyira nem sürgetően fontos, hogy most és azonnal előkapjam őket.



Patrick Ness: The Rest of Us Just Live Here - megjelent 2015-ben

Érdekes és szokatlan téma, azt meg szeretem, úgyhogy muszáj lesz előkapnom valamikor!
What if you aren’t the Chosen One?
Sherry D. Ficklin: Queen of Tomorrow - megjelent 2015-ben
Sherry D. Ficklin: Queen of Always - megjelenésre várva: 2015. november 23.

Bár az első részben nem bírtam azt a tömény romantikát, bizony az utolsó oldal minden addigi szenvedést megért... és csodálkozva vettem észre magamon, hogy szörnyen izgatott lettem, mikor megláttam, hogy már megjelent a Queen of Tomorrow.

Joelle Charbonneau: Need - megjelenésre várva: 2015. november 3.

Azt hiszem pont egy YA thrillert kerestem, mikor találkoztam ezzel a címmel. Ennyi tudással fogok belekezdeni majd a regénybe, szerintem nem is kell hozzá több, minden más túl sok infót jelentene.

Dan Simmons: Ílion - megjelenésre várva: 2015. szeptember 22.

Bár a vs.hu ajánlója meggyőzött, a fülszöveg kaotikussága miatt nem rendeltem elő a könyvet. Majd egyszer elolvasom, ha úgy érzem, hogy lesz hozzá agyam, sajnos most nem igazán lenne kapacitásom hozzá.

John Williams: Stoner - megjelenésre várva: 2015. szeptember 21.

Ez volt az a rész, amely megfogott a fülszövegből:
Az ember konfliktusairól, kudarcairól és diadalairól mesél, a szürke hétköznapokról, amelyeket nem szokott megörökíteni a történetírás. Az egyedi élet jelentőségének állít emléket.
Moira Fouley-Doyle: The Accident Season - megjelent 2015-ben

Érdekel, hogy mi a helyzet a főszereplővel.

Cixin Lin: The Three-Body Problem - megjelenésre várva: ?

Elvileg az Európa Könyvkiadó jelenteti majd meg, többet nem szeretnék róla tudni.


A
- Philippa Gregory -

kategória különleges helyzetben van, mert a szerző az egyik legfőbb É.K.Sz. íróm (ennek jelentésére hamarosan fény derül) és ezért minden eddigi olvasatlan könyvem felkerült ide tőle amely megjelent magyarul. Először a Tudorok sorozatból - a Sötétség Rendjével, illetve az Asszonyok a Rózsák háborújában című kötettel - majd a Rózsák háborúja sorozatból szemezgettem.




Philippa Gregory: A királynő bolondja - megjelent 2008-ban
Philippa Gregory: A szűz királynő szeretője - megjelent 2009-ben
Philippa Gregory: A másik királynő - megjelent 2012-ben
Philippa Gregory: A másik Boleyn-lány - megjelent 2007-ben
Philippa Gregory - David Baldwin - Michael Jones: Asszonyok a Rózsák háborújában - megjelent 2012-ben
Philippa Gregory: A Boleyn örökség - megjelent 2008-ban
Philippa Gregory: A Sötétség Rendje - megjelent 2014-ben

Philippa Gregory: A folyók asszonya - megjelent 2013-ban
Philippa Gregory: A fehér királyné - megjelent 2015-ben
Philippa Gregory: A királycsináló lánya - megjelent 2014-ben
Philippa Gregory: A vörös királyné - megjelent 2011-ben
Philippa Gregory: A fehér hercegnő - megjelent 2013-ban

- Lehet, hogy elolvasom -



Lehet, hogy nem. Ez a kategória a kérdéses könyvek halmaza, mert nem igazán érzek most kedvet hozzájuk, de fenntartom a helyet, hátha később lesz hozzájuk lelkesedésem. Nem igazán írnék róluk bővebben.

William Goldman: The Princess Bride / A herceg menyasszonya - megjelent 1999-ben
Katie Hayoz: Immersed - megjelent 2015-ben
A szerzővel már találkoztam, bár még nem olvastam tőle semmit, itt az idő, hogy változtassak ezen. Vagy nem.

Daniel H. Wilson: Robokalipszis - megjelenésre várva: 2015. szeptember 14
Richard Morgan: Az acél emléke - megjelenésre várva: 2015. október 22.
Nekem nem tűnik olyan kiemelkedőnek, egy picit még várok a döntéssel, hogy menjen-e vagy maradjon.

Nick Cutter: Mélység - megjelenésre várva: 2015. október 20.
Horror, de engem nem fogott meg, olyan gyengusnak tűnik és erről a click-and-point játékaim jutottak eszembe.

C. J. Archer: The Last Necromancer - megjelent 2015-ben
Érdekel a nekromancia, de hát magánkiadású könyv, úgyhogy van bennem egy adag távolságtartás.


- Szabó Magda plusz kakukktojás -

És elérkeztem ahhoz a ponthoz, amikor már a régi várólistás darabjaimat is megmutogatom. Na nem azért mintha nem lenne már így is hosszú ez a poszt, de szeretném végre tisztázni, hogy mekkora a listám.

Ezért raktam fel a tulajdonomban lévő többi Szabó Magda könyvet ide, na meg egy kakukktojást a végére.
Ezek a kötetek megvannak és el is fogom olvasni őket. A Szabó Magdákat egyébként a szerző életrajzi könyvéből választottam, ezek tűntek a legérdekesebb címeknek az elemzések, rövid tartalomleírások alapján.

Szabó Magda: Álarcosbál - megjelent 2008-ban
Szabó Magda: Pilátus - megjelent 2008-ban
Szabó Magda: A szemlélők megjelent 2004-ben
Szabó Magda: Zeusz küszöbén - megjelent 2006-ban
Szabó Magda: Sziluett - A lepke logikája - megjelent 2006-ban
Szabó Magda: Merszi, Möszjő - megjelent 2008-ban
Szabó Magda: Régimódi történet - megjelent 2010-ben
Nekem az Európa Diákkönyvtáras van meg.

Kónya Judit: Szabó Magda - Ez mind én voltam - megjelent 2008-ban
Igazából ezt egy versenyre kaptam és mivel a korábbi kiadását már elolvastam, ezért úgy voltam vele, hogy ráérek később előkapni. Lassan érik ez az idő.

Mary Shelley: Frankenstein - megjelent 2007-ben
Azt hiszem akciósan vettem, de különben is, alapnak tartom.


- Régiek -

Emlékszem, hogy mikor regisztráltam a molyra. Pontosan az érettségim után, 2010-ben és ezek a könyvek voltak az első olyan példányok, amelyeket felraktam a várólistámra. Ezeket azóta sem olvastam el... bakker.


Paulo Coelho: Tizenegy perc - megjelent 2007-ben
Ezt a könyvet egy kedves barátnőmtől kaptam még szülinapomra, de azóta sem olvastam el. Egyébként ha nem kaptam volna meg, akkor is a várómon lenne, mert érdekel a története.

Libba Bray: Lázadó angyalok - megjelent 2009-ben
Szerencsére a sorozat első részét már olvastam és bár tetszett, de a második részhez azóta sem támadt sok kedvem. Majd egyszer...

Victor Hugo: A párizsi Notre-Dame - megjelent 2008-ban
Nem mondják túl izgalmasnak, úgyhogy elment tőle a kedvem, de mivel megvan, ezért majd nekiállok valamikor...

C. S. Lewis: A végső ütközet - megjelent 2002-ben
A sorozatból azt hiszem már csak ez hiányzik, de újra fogom olvasni az egész szériát, mert megérdemli, ő is meg én is.

Franz Kafka: A per - megjelent 1986-ban
Tőle csak Az Átváltozást olvastam, de ezt is feladták ajánlott olvasmányként, úgyhogy felkerült a várólistámra.

William Golding: A legyek ura - megjelent 2009-ben
Egy táborban láttam félig az ebből készült filmet és meglepően sok mindenre emlékszem: egy csapat fiatal egy szigeten köt ki és elkezdenek alkalmazkodni az embertelen körülményekhez...
Biztos, hogy érdemes olvasni a regényt!

Verne Gyula: Nemo kapitány - megjelent 2008-ban
A szerzőtől még nem olvastam semmit, azt hiszem itt az ideje.

Vavyan Fable: Álomhajsza - megjelent 2000-ben
Azt hiszem Fable műveiből erre kaptam fel a fejem másodjára (az első a plakátokon is szereplő Álmok tengere volt) és raktam fel várólistára.

- Bónusz -


Austin Kleon: Steal Like an Artist - megjelent 2012-ben
A magyar címe a Lopj úgy, mint egy művész! iszonyúan jól hangzik, bevallom, a cím miatt került fel a könyv a várómra.

Félix J. Palma: Az idő térképe - megjelent 2011-ben
A Szandiban akciós volt... viszont úgy látom ez is egy trilógia nyitó kötete és mivel a 2011-es megjelenése óta nem látott napvilágot egy folytatás sem, ez nem sok jót jelent.

Sara Crowe: Campari reggelire - megjelent 2015-ben
Pupilla posztja hozta meg számára a helyezést a várólistámon és már meg is vettem. Olyan varázslatos történetnek tűnik, azokat meg nagyon szeretem!

Kosztolányi Dezső: Aranysárkány - megjelent 2008-ban
Ő az egyik kedvenc magyar szerzőm, úgyhogy alap, hogy ezt is elolvasom.

Mikszáth Kálmán: Beszterce ostroma - megjelent 2005-ben
A filmet láttam... félig, de nem igazán kötött le. Mindenesetre, megpróbálkozom vele könyvben, hátha... egyébként én szeretem Mikszáth műveit! Komolyan!

Lesd meg őket is!

0 megjegyzés