4

A három testőr



 - De az urak nemigen szokták hagyni, hogy összeszabdalják a bőrüket - mondta a bíboros -, legyenek hát őszinték: ugye nem maradtak adósok? gyónjanak meg mindent; amint tudják, tőlem megkaphatják a feloldozást.
- Én, kegyelmes uram - felelte Athos -, még csak egy ujjal sem nyúltam kardhoz, hanem derékon ragadtam az emberemet, és kidobtam az ablakon; azt hiszem, amikor földet ért - folytatta Athos némileg habozva -, eltörhette a combját. 
- Ó - szólt a bíboros. - És kegyed, Porthos úr?- Én, kegyelmes uram, tudom, hogy a párbaj tilalmas dolog, felkaptam hát egy padot, azzal sújtottam rá az egyik gazemberre, és azt hiszem, eltörtem a vállát. 
- Hm! - szólt a bíboros - hát Aramis úr?- Én, kegyelmes uram, igen szelíd természetű vagyok, s különben is - ezt talán nem tudja Eminenciád - maholnap visszatérek a papi rendbe; így aztán éppen azon fáradoztam, hogy szétválasszam cimboráimat, amikor az egyik gazember orvul átdöfte bal karomat; erre már kifogyott a türelmem, magam is kardot rántottam, és mivel ellenfelem újból támadott, azt hiszem felnyársalta magát, miközben rám rohant; csupán annyit tudok biztosan, hogy elesett, s mintha azt is láttam volna, hogy két cimborájával együtt elcipelik. 
- Az áldóját, uraim! - mondta a bíboros - három embert hidegre tesznek egy kocsmai verekedésben: mondhatom, nem sokat kukoricáznak.

Elnézést a nagy hosszú idézetért, de ez volt a kedvenc részem. Jó volt olvasni a testőrök talpraesettségét.
Angol cím: The Three Musketeers, a fordítás ugyanaz bár kicsit furcsa először mivel valójában négyen vannak és nem hárman, de a regényből jól kitűnik hogy miért ez a címe.
Értékelése kicsit másabb mint az eddigieknek. Hazánkban bekerült a Nagy könyv listába és külföldi mérce alapján pedig az 1001 könyv amit el kell olvasnod mielőtt meghalsz listába. Alapból klasszikus, valahogy úgy érzem ezeknek a könyveknek komolyabb múltjuk is van, a történet már bizonyított. Nem lehet összevetni élvezeti értékét mondjuk egy YA könyvvel. Amúgy külföldi értékelését tekintve 3,99 csillag az ötből, ami nem is rossz főleg 62 ezer feletti értékeléssel.
A magyar közönség 89%-ot szavazott meg a regénynek, 318 vélemény született.

Sorozatinfó: Az angol D'Artagnan Romances (tehár D'Artagnan románcai) sorozat első kötete. Már mindegyik megjelent angolul és három részes. Ahogy látom három fő könyv van, a többi csak kiegészítés pl. A vasálarcos (ez nekem megvan, a film is jó!). Sokáig azt hittem a Húsz év múlva a Monte Cristo folytatása, de nem, mert ez a második rész. Antikváriumokban biztos kapható! A harmadik részt nem tudom hova tenni, még nem láttam magyarul. Hosszú címe van...

A történet XIII. Lajos korába kalauzol vissza. Ekkor veszi kezdetét történetünk mikor Richelieu bíboros dróton rángatja a királyt, a királyné árulókkal van körülvéve és nem mindegy hogy melyik testőrséghez tartozik az ember. A felemelkedés felé a testőrségen át vezet az út, gondolja D'Artagnan aki e zord időkben elindul szerencsét próbálni, egy citromsárga lóval, 15 tallérral és atyai jótanácsokkal.

Sok minden történik, mesélni lehetne róla, főleg a szereplők jelleméről, de ettől most eltekintek.

Maga D'Artagnan jelleme egy kicsit hirtelen változik éretté, szerintem. Egyik nap még forrófejű, a másikban pedig már az eszét dicsérik. Lehet hogy eszes, de nekem a pálmát Athos vitte ész dolgában. Amúgy mindegyik testőr kidolgozott, sőt még a mellékszereplők is. Ezért a szereplőkre 5 pontot adok.

Ide tartoznak még a többiek is: Milady hihetetlen volt! Dumas tehetségének bizonyítéka ez a regény, hihetetlen milyen folyamatokat tudott ábrázolni!
Buckingham egyik kedvencem volt, kár hogy keveset szerepelt. A másik nagy kedvenc pedig Athos.

A történet izgalmas, szinte csak szuperlatívuszokban lehet róla beszélni, ám mégis hibának tartom hogy jó ideig csak az apróbb dolgokat láthatjuk csak, pl. D'Artagnan kivel párbajozik, miért, hova megy, miért féltékenykedik. Szóval ettől lassú lesz és tényleg meg kell vele szenvedni, mert hosszú is és jellegtelen dolgok történnek. Az utolsó félnél már nincs ilyen probléma, ott már nem lehet letenni a könyvet annyira izgalmas. 4 pont.

A szerzőtől már olvastam a Monte Cristo grófját. Na egy dologban hasonlít a két regény, de itt most nem írom le mi az (a szereplőkkel kapcsolatos), különben más a két történet. Örülök, hogy már a második könyvét olvashattam az írónak ami tetszett.

Ami furcsa volt a regényben az az erkölcs. Lehet hogy a XXI. században már felfoghatatlan ez az udvariasság (ami Jane Austen Catherine c. regényében illetve a Charlotte-ban is zavart) és az hogy a szeretők (inkább a pénzük) tartják fent az embereket. Azért legyen már önállóság, kérem szépen!


A borítóra most nem adok pontot, jobban tetszik a belinkelt, mint ami nekem van (a rajzolt filmes). Amúgy láttam a filmet és szerintem jó lett. A képen (fent) látható testőrökről beszélek, más feldolgozást nem ismerek.

Összesítés:
4/5


A bíboros és Milady

A bejegyzés a Könyvmolypárbajra készült. Még 4 könyv.

Köszönöm, hogy elolvastad!
Képek forrása: google képtalálatok.

Lesd meg őket is!

1 megjegyzés

  1. Az én kedvenc jelenetem, mikor D'Artganan hallgatózik Treville irodájában az ablakfüggöny mögé bújva.

    VálaszTörlés