2

Sötét szerelem

Ez az utolsó poszt amit átmentek a másik blogról. Tudom, egy kicsit lassú voltam és lusta is, de sajnos néha közbeszól az ÉLET az egyetem.
Szóval Dark love sorozat:

Hazai értékelése: 
1. rész, A leszármazott: 58% 77 vélemény alapján
2. rész, Az üldözött: 58%, 59 vélemény alapján
3. rész, Elrabolt szív, 48%, 38 vélemény alapján

Hajj, erről a regényről nagyon régen írtam egy kritikát, még a régi blogomban. Azt fogom ide átmásolni és egy kicsit átfogalmazni.
Igazi MM könyv következik!
Ez a bejegyzés a régi blogomról való.

Így járok én, mikor rájövök, hogy nem minden arany ami fénylik, és egy gyönyörű borító nem jelenti azt, hogy a könyv a világ legjobb történetét rejti. Először ennyi elég, innentől kezdve erős kritika következik.

SPOILER veszély ! 

A fülszöveg: Tudod milyen, amikor kiderül, hogy nem az vagy, akinek képzeled magad? Ismered azt az érzést, amikor az életed fenekestől felfordul? Szerettél már bele olyan rossz fiúba, aki tényleg rettenetesen veszélyes? Sandra Palmer az átlagosnál is unalmasabb életet élő fiatal lány. Kalandra vágyik. A Lakewood College meghívásának köszönhetően felcsillan a remény, hogy végre kiszakadhat a monoton hétköznapokból. Nem is sejti, hogy az intézményben sötét erők leselkednek rá. Azonban amikor az egyik iskolatársát megöli egy vámpír, a dolgok a feje tetejére állnak. Sandrának ki kell derítenie, hogy mi történik körülötte, és muszáj megtudnia az igazságot vérszívónak tartott szerelméről, Donnie-ról!


1. rész:

A legelső kérdés ami megfogalmazódott bennem miután elolvastam a regényt – szó szerint idézek - ez volt: ,,Mi van?!” Nos igen, ez a kérdés szerintem helyénvaló volt. A regény egy kis előreutalással kezdődik (mint gyenge Alkonyat klón, bár a klónozás nem jött össze…) amit, és most itt jön a csattanó, sehova nem lehet beilleszteni. Tudni kell azt hogy ez egy erdőben játszódik, mármint a prológus, és a történetben ahol lennie kéne ennek a kis résznek, sehol sincs erdő. Hanem szépen annyit ír le, hogy a lányka elájul, mint egy kő. Köszönjük! *a gúnyos hangvétel nem a képzelet szüleménye* Legalábbis ahol van, oda nem lehet beilleszteni ezt a részt... Semmit nem fejt ki, felszínes a lány gondolkodása is: ,, …nem jártam szórakozni sehova, anya nem engedett. Benn ültem a szobámban… és … filozofálgattam.” És? (az idézet nem pontos)

Annyira idegesítő az, hogy megpróbálta okossá tenni a szereplőjét, hogy éreztesse, hogy ő mennyire bölcs, és mennyire más, mint a többiek. Sajnos csak az derült ki, hogy Sandra mennyire felszínes. Ez az emberekről való véleményében is kiütközik, például – nem jut eszembe a neve – az egyik lányt leribancozza és közben azt is gondolja róla, hogy okos és szép. Annyira a külsőségekben gondolkodik… A klikkesedéstől is agybajt kaptam. Ahogy a suliba bekerül egyből ,,barátokra” talál, és már a második, vagy mittomén hanyadik éjszakán elviszik bulizni, ahol találkozik Donnieval. Ez is irritáló volt! Hogy lehet, hogy egyik nap látja, és a srác másnap már majdnem szerelmet vall, de az biztos, hogy szerelmes. Az író tanulhatna Shakespeare-től! Az elgondolás nem lett volna rossz, ha normálisan megírja a regényt és nem kb. 217 oldalban próbálná lerendezni a sztorit. Sebtében összedobott regény. Próbálta felcsigázni az embert, de annyira nem tudott meglepni/meghatni… A folytatásokat is elolvastam, nem lettek jobbak, mint az első.

Röviden a 2. és 3. részről:
A 3. a sorozat legjobb darabja, de még az is szörnyű!
Nem ezzel kezdem hanem a 2. résszel. Mit utáltam benne a legjobban?
Azt hogy hol utálta Donniet, hol meg ,,jajj de imádlak". Álljunk meg, kérem szépen! Ezt még szappanoperákban sem csinálják, hogy két percenként váltogatnak a szereplők közt. Ám még ehhez képest is rosszabb a lezárása a könyveknek. Nem tudom, hogy ez figyelemfelkeltés akart-e lenni, de nem jött össze. Ettől csak dühös lettem! Miért kellett ez?
Próbálok higgadt lenni, de nem megy!
Sajnálom az írót, de ez van, mert ez nem jó könyv. Próbáljon meg többet olvasni más műveket és többet gyakorolni!

A 3. könyvben volt egy kis rész, ami kiváltott belőlem egy kis sajnálatot és egyedüli maradandó élmény: sajnos nem emlékszem a nevekre, de ez az egy kis sors megmutatta, hogy ha komolyabban venné az író és gyakorolna, jobb könyvei lennének.

Amúgy Levy L. Smith magyar író, csak álnéven publikál és nem lehet róla megtudni semmit. 

Szerintem nem lesz negyedik rész, de nagyon ráférne még egy rész erre a sorozatra. Habár eredetileg egy trilógiáról van szó... de ez nem befejezés!


Kihívás a molyon:

Értékelek:
Borító : 5/6
Történet : 5/1
Összesítés : 5/2 (csak a borító miatt 2)
Kiadta : Egmont kiadó (Egmont Dark)
Ahogy láttam, már nem lehet rendelni ezeket a könyveket a kiadótól, mondjuk a Libritől még igen...

Lesd meg őket is!

0 megjegyzés