Kérdezz-felelek #8: Classic Book Tag


Turkáltam kicsit a piszkozatok között és megtaláltam ezt a book taget, úgyhogy gondoltam teljesen kitöltöm és kirakom, mert miért ne? Egyébként én mindig szerettem külföldi klasszikust olvasni kötelező olvasmány címszó alatt, viszont a magyar irodalom valahogy mindig megfeküdte a gyomrom, sosem tudtam annyit olvasni hazai szerzőktől, mint a külföldiektől, hiszen azok nem olyan könnyedek. Legalábbis szerintem.

Nem tudom hol találtam, ezért bocsi, forrást most nem tudok adni.

1. Egy felkapott klasszikus, amit nem kedveltél

Mi számít felkapottnak? De legyen, Az ifjú Werther szenvedéseit nem kedveltem, illetve kifejezetten rühelltem az Áron a rengetegbent. Mindkettő elég felkapott és egyáltalán nem értem miért.

2. A kedvenc időszakod, amiről olvastál

A 18-19. század. Egyszerűen imádom Jane Austen világát és a korabeli Angliát, úgyhogy erre teljesen könnyű válaszolni.

3. A kedvenc tündérmeséd

Mindig is szerettem a Grimm testvérek gyűjteményeit, de nem is az egyik mese volt a kedvencem, hanem a kötet (A Grimm legszebb meséi), mert szép képek találhatók benne és teljesen jó emlékek fűznek hozzá. Azóta persze olvastam már a Grimm-mesék mangákat, na meg Andersent is és be kell valljam azok jobban megragadtak, de ha választani kell egyetlenegy kedvenc történetet, akkor az első mangakötet egyik sztorijára esik a választásom, A tizenkét vadászra - de szigorúan csak az új feldolgozásra.

4. Az a klasszikus, amit kínos, hogy nem olvastál

Ciki, nem ciki a Háború és békét még nem mertem befalni és ugye ott van még a Jane Eyre, aminek csak a rövidített verzióját, A lowoodi árvát ismerem úgyhogy még ez is vár rám.

5. Top 5 klasszikus, amit el szeretnél olvasni

A Háború és béke, Charlotte Bronte-tól a Villette, ami szerencsére megvan, illetve Anne Bronte-tól a Wildfell asszonya. Szerepelhet itt Jane Austentól a Charlotte, ami töredékmű és nem is ő fejezte be, hanem az egyik rajongója, de nem baj, most idefér. Az ötödik amit szeretnék elolvasni az a Quo Vadis, amit csak filmen láttam.

Ha az újraolvasás is számít, akkor a Büszkeség és balítélet illetve az Értelem és érzelem Jane Austentól mindenkit hátrébb szorít.

6. Kedvenc modern könyved / sorozatod, ami egy klasszikus alapján íródott

A szörnyszívű nagyon tetszett és az egy mese alapján íródott (A szépség és a szörnyeteg), de olyan nem nagyon akad, ami kedvencem és klasszikus alapján íródott.
Most nem igazán jut eszembe semmi, csak a Beastly, amit már írtam.

7. Kedvenc klasszikus adaptációd

A Büszkeség és balítélet feldolgozások, abból is a hat részes minisorozat na meg a Keira Knightley-s film.
Illetve szerettem a Jane Eyre filmet, ami baromi hosszú, viszont nagyon jól visszaadja a regény világát.

8. Legkevésbé kedvelt klasszikus adaptációd

Az Értelem és érzelem minisorozat, ami valami eszméletlenül unalmas. Írom úgy, hogy a kedvenc könyvemről van szó, még a BB-nél is jobban szeretem.

9. Kedvenc klasszikus kiadásaid, amit mindenképp meg szeretnél szerezni

Nincs, nem igazán hoznak lázba ezek a díszdobozos meg díszborítós cuccok - jó kivéve a World War Z-t, de az valami veszett jól néz ki - úgyhogy annyira nem fontos. A lényeg mindig a tartalom.

10. Egy kevésbé felkapott klasszikus, amit mindenkinek ajánlanál

A Szigeti veszedelem nekem nagyon tetszett, de azt hiszem egyedül vagyok ezzel a véleménnyel. Úgyhogy inkább mégsem ajánlom senkinek csak magamnak újraolvasásra.

Lesd meg őket is!

0 megjegyzés