2

Törékeny örökkévalóság

Hát nagyon nem vagyok most jóban ezzel a regénnyel, bár igyekszem nem dührohamot kapni az értékelés megírása közben.

Spoilert tartalmazhat az előző részekre!

,,Sorcha, a Magas Udvar királynője a hallba tartott, és előre félt, mi fog történni." (első fejezet első mondata)
Tehát történetünk a Magas Udvarban kezdődik Bananach és Sorcha párbeszédével. A háború tündére előre élvezi a viszályt amely végül vérontásban fog kiteljesedni és hangot is örömének a királynőnek. A többi udvar között egyre mélyül a szakadék, amit Aislinn szerelme a halandó Seth iránt csak bonyolít. Keenan a szokott formáját hozza, Donia megint nem főszereplő, Niall pedig kifordult önmagából. Röviden így lehetne összefoglalni a tartalmat.

Hát nem ilyenek a tündérek,
de szeretnék egy ilyen nyakláncot. :D
Angol címe: Fragile Eternity (egyezik a magyarral), a Wicked lovely (szabad fordításban Bűnös báj lenne) sorozat harmadik része. Amúgy a sorozat több részes, a negyedik része a Radiant shadows (Ragyogó/Fényes árnyak), az ötödik pedig a Darkest Mercy (Sötét irgalom) címre hallgat már ha lenne füle, rossz poén level 1. Több kiegészítő részek is vannak hozzá, ezekkel most nem foglalkozom.

Megítélése alapján 3.82-es az átlaga külföldön (ami nagyon meglepő) 18 ezer szavazattal. A hazai közönség 71%-ot szavazott neki 30 csillagozással. Tehát itthon - szokás szerint - szigorúbbak vagyunk. Meg is értem miért!

Nagy sóhajok után kezdem is az értékelést. Sok minden nem tetszett benne, már a második résztől is rengeteget vártam. Nem tudom, adjak-e még esélyt az írónőnek? Az első rész annyira jó volt! Más szemszögről olvashattunk, nem egy tucat YA könyv volt, minden hibája ellenére annyira megszerettem, hogy a tündérmániám miatta alakult ki. A második rész (Veszélyes álmok) már nagy csalódást okozott. Furcsa mód, a harmadikat mindenféle előítélet nélkül végig tudtam olvasni, így most nyugodt szívvel fogok rosszat írni az egész társaságról.

Sorchát képzeltem ehhez
hasonlónak.
Maga a háttér szerintem még mindig jó. A Tündérkrónikákhoz képest kevésbé, de mégis olyan a világ hogy jó és könnyű olvasni. Miért tetszik még mindig nekem? 5 pont

A szereplőkre van most a legtöbb panaszom. Keenannak nem ilyennek kellene lennie, sajnos még mindig olyan mint egy hisztis kisfiú. Nem vállalja a felelősséget a tetteiért, csak nyavalyogni tud. Talán Beira révén öröklött dolog? Vagy az írónő nem tud karakterizálni? Kegyetlen is, pedig ott volt előtte 900 éven keresztül az anyja példája és mégis ilyen.
Aislinnt minden kötetben másért utálom, most azért mert naiv és szörnyen idegesítő a folyamatos önsajnálata. Örültem, hogy csak 300 oldalas a könyv mert már nagyon dühös voltam rá. Komolyan ennyit mi sem nyavalyogtunk, mikor terepgyakra mentünk (akkor is nehéz túra volt!) szóval ez nem tetszett benne.
Seth az egyedüli normális karakter én mégsem kedvelem. Jobban tetszene a történet ha egy normálisabb Keenan lenne aki - mondjuk - kiáll Seth ellen és egy gyere ki a hóra öcsém felkiáltással megküzdene vele. Bármi jobb lenne mint ez a jelenlegi helyzet.
Téli tündér
Donia keveset szerepelt, őt jónak éreztem. Nagyon szeretheti azt a mafla Nyárkirályt, mégis helyesnek láttam a végét. Nincs helye a spoilernek itt, így ezt nem részletezem. Egyvalamit nem értek: miért nem szerepel Donia többet? Jobban megérdemli a főszerepet mint a nyafka Aislinn (a későbbiekben Ash). Csendben szenved.
Niall nagyon meglepett, nem ilyen volt a második rész végén és azért egy kicsit durva így Ash-t hibáztatni (még ha a másodikban én is így voltam vele) főleg hogy Seth szereti Asht és a srácot meg akarja védeni. A második részben ő volt az egyik kedvenc, most már nagyon nem szeretem (mármint N.).
Szóval 2 pont.
Hozzáfűzés: Bananach nevéről a banán jutott mindig eszembe. Amúgy egy semleges karakter volt számomra.

Tetszik a kép
A történetvezetés nem tetszett. Ash ostobasága (pedig Bananach figyelmezteti is) és naivsága, továbbá a többiek nyafogása nagyon elvette az élvezeti értékét, leértékelte. Jajj, hol van ez a kötet az első részhez képest? Ritka a cselekmény, ami van az is harmatgyenge. Egyedül Seth képes tenni is valamit, a többiek pedig csak panaszkodnak. Főleg Keenan és Ash. Gratulálok a Nyári udvarnak! Akkor már inkább a Tél!
2 pont

A logikusságra most nem adok pontot, nem vettem észre nagy bakikat, egyszerűen a karakterek nem figyelnek egymásra.



Szóval nem tetszett a regény, íme az összesítés:
Borító: 3/5
Összesítés: 2/5
Gondolkodtam a három ponton, de a molyon elnéztem a második kötet pontozását, hármat kellett volna adnom rá. Ezért ennek nem adhatok jobbat, mint a második. Ettől függetlenül folytatom a sorozatot, de szerintem már angolul, ha a Kelly kiadó nem adja ki.

Kedvenc tündéres képem

Köszönöm, hogy elolvastad!
Képek forrása: http://moly.hu/polcok/fairymania

Lesd meg őket is!

1 megjegyzés

  1. Szia!

    Figyelmedbe ajánlom:
    http://torpillauj.blogspot.hu/2012/08/kerdeses-dijat-kaptam.html

    VálaszTörlés